Actualités 2017

Nos Actualités

Seminaire Elodie Bourgeat
L'IMP Saint-Etienne accueillera Elodie Bourgeat (LCPP-C2P2) le mercredi 18/10/17  de 13h30 à 14h30 dans les locaux de la Faculté des Sciences (salle C324).
Le thème est :  Particules organiques/inorganiques : de la fonctionnalisation de surface à l'élaboration d'objets et de films nano structurés

Journée Scientifique PLASTIPOLIS 2017
Vendredi 6 octobre 2017
LYON – Campus LyonTech-La Doua – Amphi CHAPPE

Le séminaire SIMUL'IMP, MODEL'IMP  aura lieu ce 29 Septembre 2017 de 9h à 14h en salle de réunion du 3ème étage de Polytech.
Pour les inscrits, un buffet est prévu à la fin.

Ce premier séminaire SIMUL'IMP, MODEL'IMP sera l'occasion de faire un état des lieux des moyens et compétences en simulation et modélisation dans l’IMP et de mettre en relation des personnes intéressées ou demandeuses.

Partie Simulation :
- Mathieu Zinet : Comsol multiphysique
- Benoït Blottière : Polyflow
 Partie Modélisation :
- C Carrot : émulsions , suspensions
 - René Fulchiron : Structuration sous écoulement
 - Khalid Lamnawar : Interfaces
 - JC Majesté : dynamique moléculaire

JOURNEE SCIENTIFIQUE RéCaMia
organisé par le réseau de microscopie  à Grenoble le 19 octobre prochain.
Le thème de cette journée est :
Contrastes en microscopie électronique : quels paramètres pour quelles images ?

L'inscription est gratuite, mais obligatoire. Pensez à vous inscrire avant le 22 septembre sur le site

16 th EPF EUROPEAN POLYMER CONGRESS   2 - 7 July
The scientific congress will take place from Monday, July 3rd, 2017 until Friday, July 7th, 2017 in the Lyon Convention Center (Cité Internationale / Centre des Congrès de Lyon) close to Lyon downtown.

Polymers are everywhere and contribute significantly to a sustainable society thanks to their inputs to solve the main societal issues : energy, transport and mobilities, environment, global health, information and communication, including the industry of the future. Innovations in modern technologies by using polymers are based on significant advancements in all the domains of polymer science as well as at the interfaces with other sciences such as biology, computer science, physics, etc. All these topics related to fundamental sciences dedicated to polymers will be in the focus of the congress as well as the cutting-edge industrial innovations in order to merge as much as possible academy and industry communities.

Invited plenary and keynote talks given by renowned speakers from leading international teams as well as numerous contributed papers and posters will present latest trends, results, and applications. According to the selected topics and the expected high number of participants from different areas of polymer science and neighboring fields, the EPF congress will be an important place for inspiring international and interdisciplinary exchanges at the forefront of polymer science and technology. For sure, the next EPF 2017 Congress will be the place to be to identify the hottest topics in polymer science and the latest applications of polymers, to meet the all polymer community, to discuss and design new collaborations, … and to discover Lyon city !

Voir en ligne : European Polymer Congress Lyon 2017

Soutenance de Thèse de Kedafi BELKHIR
Sur le site de la Faculté des Sciences et Techniques de l'UJM, le 29 mars 2017 à 10h, Amphi J 108
« Elaboration en phase fondue de matériaux polymères à activité biologique »

Conférence de Pr. Richard Venditti
Department of Forest Biomaterials - North Carolina State University (USA)

vendredi 13 janvier 2017 à 14h00
à la Faculté des Sciences et Techniques de l'UJM, Amphi D201:
Toward bioeconomy: innovative Polymers from Forest Raw Materials

Richard Venditti topics :
Processing and utilization of natural polymers in new products and fuels,
Fundamentals of separation science in fiber processing,
Environmental life cycle analysis of products.

Publié le 13 octobre 2017